Informacje kontaktowe

kontakt @ adres tego bloga.

Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz dodać nofollow do linków wychodzących z witryny. Śmiało mogę powiedzieć, iż nie ma lepszych i gorszych metod. Każda metoda będzie dobra, jeśli spełnia swoje zadanie. Niezależnie czy dodasz nofollow ręcznie do każdego linku, czy za pomocą wtyczki, czy napiszesz kod. Ważne, aby metoda zadziałała i nie obciążała zbytnio Twojej strony.

Jak dodać atrybut nofollow ręcznie?

Pierwszą metodą dzięki której dodasz atrybut nofollow jest wklejenie kodu za pomocą edytora html dostępnego przy edycji wpisu. Metoda sprawdzi się w sytuacji, jeśli planujesz zmodyfikować od kilku do kilkunastu linków. W przypadku większych ilości będzie to całkowicie czasowo nieopłacalne i lepiej skorzystać ze wtyczki lub napisać kod samemu. Jeśli nie posiadasz wiedzy na temat konstrukcji kodu lub nie znasz na tyle dobrze WordPressa pozostają ci któreś z tych dwóch metod. Atrybut dodasz dopisując formułkę rel=”nofollow” za cudzysłowem zamykającym adres linku.

<a href="https://mateuszturek.pl" rel="nofollow">Link</a>

Jak dodać atrybut nofollow automatycznie za pomocą wtyczki?

Drugą metodą dzięki której dodasz atrybut nofollow jest zainstalowanie wtyczki. Dzięki czemu cała magia pracy z systemem WordPress dzieje się automatycznie poza Twoją świadomością. Cała praca sprowadza się do wpisania w wyszukiwarce repozytorium WordPressa słowa nofollow. Instalujesz wtyczkę i gotowe! Metoda, choć bardzo prosta to ma również swoje minusy. Jednym z nich jest obnażenie systemu CMS dodatkową wtyczką, która dodaje bardzo dużo zbędnego kodu. Co z kolei powoduje wolniejsze wczytywanie strony. Wolniejsze wczytywanie to niższy wynik w PageSpeed. Słabszy wynik równa się niższej pozycji w wyszukiwarce. Stąd też nie jestem zwolennikiem instalowania nieskończonej liczby dodatków. Szerzej pisałem o tym we wpisie Optymalizacja WordPress, jak zoptymalizować stronę?

Jak dodać atrybut nofollow automatycznie za pomocą krótkiego kodu?

Rozwiązaniem trzecim, nieco bardziej zaawansowanym, ale równie skutecznym co poprzednie metody jest dodanie atrybutu za pomocą poniższych kilkunastu linijek kodu do pliku functions.php. Dzięki czemu nofollow zostanie dodany automatycznie do wszystkich linków wychodzących i co najważniejsze bez obciążania Twojej strony. Plik functions.php znajdziesz w folderze z motywem. Przestrzegam jednak przed modyfikowanie oryginalnego pliku. Pracuj zawsze albo na kopii, albo na motywie potomnym. Dzięki czemu unikniesz niepotrzebnego stresu związanego z awarią strony. Poniższy kod wklej w dowolnym miejscu pliku functions.php. Pamiętaj, aby nie naruszyć struktury innych funkcji! Od tej chwili atrybut nofollow zostanie dodany automatycznie do wszystkich linków wychodzących z twojej strony.

add_filter('the_content', 'my_nofollow');
add_filter('the_excerpt', 'my_nofollow');
 
function my_nofollow($content) {
    return preg_replace_callback('/<a[^>]+/', 'my_nofollow_callback', $content);
}
 
function my_nofollow_callback($matches) {
    $link = $matches[0];
    $site_link = get_bloginfo('url');
 
    if (strpos($link, 'rel') === false) {
        $link = preg_replace("%(href=\S(?!$site_link))%i", 'rel="nofollow" $1', $link);
    } elseif (preg_match("%href=\S(?!$site_link)%i", $link)) {
        $link = preg_replace('/rel=\S(?!nofollow)\S*/i', 'rel="nofollow"', $link);
    }
    return $link;
}

Podsumowanie

Atrybut nofollow możesz dodać na kilka różnych sposobów. Pamiętaj jednak, aby wybrać dla siebie ten najbardziej odpowiedni. Jeśli sposób spełnia założone oczekiwania, to znaczy, że działa, a wynik jest pozytywny.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *