Zamknij

Dobre praktyki tworzenia postów na Facebooku

Dobre praktyki tworzenia postów

Reklamy na Facebooku to bardzo dobre i skuteczne narzędzie w dotarciu do naszych potencjalnych klientów. W zależności od tego, jaki charakter i zasięg ma Twój biznes, możesz wybrać jeden z trzech podstawowych celów reklamowych – świadomość, działania lub konwersje. Niezależnie od tego, co wybierzesz, zapewne najbardziej będzie Ci zależało na tym, aby, kampania była jak najbardziej skuteczna i efektywna. Jednak zanim przejdziemy do omówienia placement’ów reklamy na Facebooku warto zapoznać się z formatami, jakie oferuje nam gigant mediów społecznościowych.

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku?

Często przy tworzeniu materiałów pada pytanie o aktualne wymiary grafik. Facebook to olbrzymia platforma wymiany informacji, zdjęć, grafik, a przede wszystkim doskonały nośnik reklamy. Nic dziwnego, że przy tak olbrzymiej machinie istnieje wiele różnych formatów. Jeśli chcemy, aby tworzone przez nas reklamy dobrze prezentowały się wizualnie, obrazy nie były w żaden sposób zniekształcone, należy zastosować się do wskazówek twórców narzędzi reklamowych, które podsuwa nam sam Facebook.

Podstawowe grafiki, czyli zdjęcie profilowe i w tle

Zacznijmy od zdjęcia profilowego. Zalecany wymiary grafiki przez portal to 180×180 px, mogłoby się wydawać, że jest to dość mało, jednak nic bardziej mylnego. Zwróć uwagę, że za każdym razem Twoim postom, komentarzom, czy reklamom na Facebooku towarzyszy zdjęcie profilowe. Aby jego wygląd był optymalny, grafika powinna charakteryzować niewielkimi wymiarami. W większości przypadków to rozwiązanie będzie wystarczające. Jednak jeśli zalecane rozmiary dają niezadowalające efekty, wystarczy jedynie przeskalować grafiki do rozmiaru dwu, lub trzykrotności zalecanych wymiarów.

Jeśli chodzi o zdjęcie w tle, rekomendowany obraz przez FB to 851 x 315 pikseli. Musisz pamiętać, że zdjęcie w tle ma pewne ograniczenia, maksymalny rozmiar to 100 KB. Od niedawna istnieje też opcja dodania filmu zamiast statycznego zdjęcia. Jest to bardzo fajne rozwiązanie z uwagi na możliwość przekazania większej ilości informacji w obrazkowej postaci.

Wymiary grafik do reklam na Facebooku

Na portalu wyróżnionych jest 11 formatów, a dokładniej umiejscowień reklam. To dość sporo, jednak nie każda z nich charakteryzuję się oddzielnymi wymiarami. Część rozmiarów jest wspólna dla kilku placement’ów, tak więc nie ma potrzeby stosowania różnych wymiarów. Co więcej, Facebook się postarał i uprościł wymagania dotyczące formatów, stosując tylko minimalne rozmiary! Tak więc nie ma już potrzeby trzymania się sztywno wymiarów, jakie obowiązywały wcześniej. Obecnie minimalne wymiary przy większości formatów to: szerokość 400px oraz wysokość 150px, tolerancja proporcji 3%. Więcej możesz dowiedzieć się z oficjalnej strony “Przewodnik po reklamach na Facebooku

Oznacza to nic innego jak swoboda twórców w dowolnym wykorzystaniu wymiarów, zachowując minimalne wartości.

Warto wiedzieć i stosować – najlepsze praktyki

Zawsze przed publikacją eksportuje swoje projekty do formatu .png. Internet kocha obrazki, a użytkownicy wrzucają średnio 500 mln zdjęć każdego dnia! Robi wrażenie?! Nie od dziś wiadomo, że Facebook, jak i każdy inny serwis społecznościowy jest zmuszony mocno je kompresować. Jest to w pełni zrozumiałe. Dlatego polecam format png, który jest najmniej stratny i najmniej ucierpi przepuszczony przez filtry mechanizmów do publikacji zdjęć. Warto skorzystać, też z serwisu oferującego kompresję zdjęć.

Facebook bardzo mocna stawia na wideo, co z kolei sprawia, że filmy mają dużo większe zasięgi organiczne. Mark Zuckerberg, szef Facebooka zapowiedział, że wzmocnienie komunikacji video na Facebook jest priorytetem dla jego serwisu. Jednak jest w tym mały haczyk, nie wystarczy wrzucenie treści z innych serwisów, swoje wideo trzeba wgrać przez Facebooka, a nie na przykład udostępnić z Youtube’a. Z pewnych przyczyn jest to oczywiste, że FB faworyzuje materiały dodawane bezpośrednio na serwis przez użytkowników. Należy wspomnieć, że dobrze skonfigurowana reklama płatna, jest bardzo skuteczna, jednak jeśli wideo dodatkowo jest faworyzowane, to świadczy, że nie tylko warto, ale patrząc z biznesowego punktu widzenia, wręcz trzeba sukcesywnie udostępniać wideo przez Facebooka.

Kolejną sprawą wartą uwagi, której nie wolno pominąć jest zasada 20% tekstu. Facebook już nie “karze” za reklamy z tekstem zajmującym powyżej 20% powierzchni, natomiast ogranicza zasięgi. W praktyce oznacz to, że reklama z ilością tekstu nieprzekraczającej 20% będzie wyświetlona więcej razy, natomiast ta sama reklama z tekstem powyżej 20% zostanie wyświetlona mniejszej ilości osób. Związane jest to bezpośrednio z polityką wyświetlania treści, Facebook stawia mocno na przekaz za pomocą obrazu, nie tekstu, dlatego nie pochwala takich praktyk. Warto wziąć ten aspekt pod uwagę.

Podsumowanie

Myślę, że ten temat można jeszcze rozwinąć, ale nie chciałbym nikogo zanudzić jednym wpisem. Postaram się co jakiś czas publikować na blogu najlepsze praktyki i lifehacki Social Media. Tymczasem przypomniała mi się taka anegdota, jak w 2009 roku powiedziałem żonie, że niedługo Facebook będzie wszędzie, na każdym opakowaniu i produkcie, a jak nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz… Cóż, wyśmiała mnie, ale myślę, że nie pomyliłem się wiele, nie przypuszczałem, że FB wejdzie tak mocno w nasze życie.

Życzę Ci powodzenia w tworzeniu reklamy na Facebooku. A jeżeli potrzebujesz pomocy – zapraszam do kontaktu.

svg7 min czytania

Napisz swoje uwagi

pl_PLPolish
pl_PLPolish