Zamknij

Jak zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to dość skomplikowany proces, dlatego warto przygotować się jak najlepiej. Aby łatwiej było Ci zrozumieć całą machinę, sens i znaczenie pozycjonowania porównam je… do drogi! Drogi, która na początku może wydawać się długa, kręta i trudna. Jednak jest i na to sposób.

Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Co robisz, aby długa podróż minęła bezpiecznie w miłej atmosferze, a trasa była możliwie najkrótsza? To oczywiste, prawda? Jedziesz sprawnym autem zgodnie z przepisami. Słuchasz ulubionej muzyki, a do celu prowadzi Cię sprawdzona nawigacja. Nikt przecież nie lubi nieprzewidzianych sytuacji na drodze. Wszystko się zgadza? Bardzo podobnie funkcjonuję pozycjonowanie. Szybkie efekty niczym szybka jazda mogą się skończyć tragedią. Czy warto ryzykować?

Jak ugryźć temat rozliczeń?

Najlepsza forma rozliczenia to taka gdzie obie strony ze współpracy będą zadowolone w 110%. Niektórych pewnie zmartwię, ale taki schemat idealny w praktyce nie istnieje. Współpraca to kompromisy, chociaż jeden czynnik pozostaje niezmienny. Zamawiający chce jak najmniej wydać, wykonawca jak najwięcej zarobić. Musisz jednak pamiętać, że nie ma jednej dobrej metody rozliczania się, a złoty środek nie istnieje…

Pozycjonowanie rozliczenie za wyniki
Pozycjonowanie rozliczenie za wyniki

Rozliczenie za wyniki

Z punktu widzenia klienta rozliczenie za wyniki wydaję się najrozsądniejszym rozwiązaniem. Ujmując kolokwialnie, klient płaci, kiedy widzi wyniki na swojej stronie. Niestety taka praktyka często prowadzi do patologi w branży. Podejmowane działania są obarczone wysokim ryzykiem, gdzie bardzo często dochodzi do nagłego spadku domeny w wynikach, nałożeniem kary algorytmicznej lub ręcznej. Chodzi przecież o jak najszybsze wbicie klienta w TOP 10, nie patrząc na jakość usług.

Mimo wszystko wiele osób twierdzi, że rozliczenie za wyniki to najlepsza forma współpracy z agencją SEO. Krótkowzrocznie patrząc owszem, wyniki się pojawią, ale na chwilę, po czym nastąpi spektakularny upadek. Pozycjonowanie w modelu rozliczenia za efekty to podróż bez nawigacji, skrótami, bez muzyki w dodatku psującym się autem. Duże ryzyko, prawda?

Zanim przejdziemy dalej, zadaj sobie pytanie. Czy jest ktokolwiek w stanie zainwestować swoje pieniądze w Twój biznes? Nie mając żadnej gwarancji, że po osiągnięciu wyników nie rozstaniecie się, zrywając umowę? To bardzo ważne, gdyż największe koszty agencja ponosi zawsze na początku współpracy. Strategia, analizy, przygotowanie odpowiedniego zaplecza SEO, narzędzia czy w końcu czas osób poświęcony na przygotowanie wymienionych rzeczy.

Rozliczenie w abonamencie

W przypadku opłaty abonamentowej ryzyko jest zminimalizowane do niezbędnego minimum, pod warunkiem, że się do tego odpowiednio zabierzesz. Przede wszystkim sprawdź firmę, z którą zamierzasz podjąć współprace. Przyjrzyj się, za co konkretnie płacisz i upewnij się, że co miesiąc otrzymasz raport z poczynionych działań. Od początku planuj i omawiaj wszystkie aspekty współpracy. Całkiem normalną sprawą jest, że na początku otrzymasz rekomendacje i zalecenia, które należy jak najszybciej wdrożyć. Jeśli Twoja umowa tego nie obejmuję, spróbuj to wynegocjować i dopisać jako aneks do obecnej.

Nie zniechęcaj się brakiem lub niezadowalającymi wynikami w ciągu pierwszych tygodni. Wdrożenie wszystkich poprawek i usprawnień może potrwać, ale jeśli firma zrobi to zgodnie ze standardami, to nie ma możliwości, żeby strona chociaż trochę nie drgnęła. Dla Ciebie to pierwszy sygnał, że robi to dobrze i warto tę współpracę kontynuować.

Kolejnym etapem pracy nad poprawą widoczności w wyszukiwarce Twojej domeny będzie pozyskanie linków. Zawsze sprawdzaj raporty, jakość oraz autorytet domen, z których pochodzą linki. Zwróć uwagę, czy domeny linkujące do Twojej strony są powiązane tematycznie z Twoją branżą.

Alternatywą dla rozliczenia abonamentowego jest rozliczenie stałe za roboczogodziny w miesiącu plus premia za osiągnięcie wyznaczonych celów. Jest to również doskonały „motywator” do działania. Agencja posiada środki na rozwój Twojego biznesu oraz otrzymuję zachętę do działania w celu osiągnięcia zadowalających wyników.

Skuteczne pozycjonowanie
Skuteczne pozycjonowanie

Podsumowanie

Pozycjonowanie to podróż, gdzie nie ma dróg na skróty i półśrodków, ale może być bezpieczną i przyjemną drogą do osiągnięcia Twojego celu. Wszystko zależy od tego, jak się do tego przygotujesz. To trochę jak samochód po wizycie u mechanika. Niby tak samo wygląda, tak samo jeździ, ale jednak koszty trzeba było ponieść, a Ty masz pewność, że dowiezie Cię bezpiecznie do celu!

svg6 min czytania

Napisz swoje uwagi

pl_PLPolish
pl_PLPolish