Informacje kontaktowe

kontakt @ adres tego bloga.

Co stanie się, gdy ktoś kupi w Twoim sklepie produkt? Jeśli pierwsza myśl, jaka przyjdzie Ci do głowy to wiadomość, że właśnie ktoś dokonał zakupu, to prawdopodobnie nie masz dobrze skonfigurowanego Thank You Page. Klienci, którzy właśnie dokonali zakupu, finalnie kończą zamówienie na stronie z podziękowaniami. Dzisiaj porozmawiamy jak dobrze wykorzystać Thank You Page i nie zmarnować okazji do kolejnych interakcji. Czyli jak zatrzymać klienta na dłużej? Zapraszam!

Czym jest Thank You Page?

Thank You Page to nic innego jak strona z podziękowaniem wyświetlana po zrealizowania jakiegoś celu, inaczej po dokonanej konwersji. Podstawowym zadaniem jest podziękowanie użytkownikowi za wykonanie jakiejś czynności na Twojej stronie. Może to być zakupu produktu, zapisanie się do listy mailingowej lub przeczytanie artykułu. Z punktu widzenia e-commerce najważniejszym miejscem, gdzie może pojawić się strona, z podziękowaniami jest oczywiście zakup produktu. TYP nie tylko daje Ci możliwość wyrażenia wdzięczności, ale również jest to doskonała okazja do zbudowania relacji klienta z Twoją marką.

Większość sklepów kieruję się prostą zasadą, polegającą na podziękowaniu klientowi za wybór ich produktów, za zaufanie, za wybór ich sklepu, za to, że bla, bla, bla i tak dalej. Co w perspektywie optymalizacji konwersji jest czystym marnotrawstwem placemantu komunikacji. Strona z podziękowaniami jest niezwykle ważnym elementem dla sukcesu przyszłych działań marketingowych. Oczywiście nie możesz zrezygnować z podziękowań, ale treść musi być krótka i zwięzła. Z pominięciem zbędnych słów. Dobrym przykładem będzie zastosowanie trzeciego prawa funkcjonalności Kruga, a brzmi ono tak: “Wyrzuć połowę słów z każdej strony, a potem połowę z tego, co zostało.” Uzyskasz dzięki temu efekt, który krótko i zwięźle zmaksymalizuj Twój przekaz. Pisząc jakąkolwiek treść, zawsze miej na uwadze, że tak jak w malarstwie nie ma zbędnych kresek, a w urządzaniu zbędnych elementów. Tak przy tworzeniu treści nie powinno być zbędnych słów, zbędnych zdań, tym samym zbędnych akapitów.

Jak możesz wykorzystać Thank You Page?

Oprócz krótkich podziękowań zaproponuj konkretne działania, które może podjąć konsument. Zwróć uwagę, że przyjazny design i miłe słowa wywołują pozytywne emocje u klienta, które warto wykorzystać. Mózg człowieka nie rozważa każdej decyzji świadomie. Można śmiało powiedzieć, że 99% decyzji podejmujemy sercem. Próby wytłumaczenia wyborów to raczej post racjonalizacja zachowań. Dlatego wszystkie najważniejsze decyzje w życiu opierają się o emocje. Podobnie jest z wyborem marek.

Możesz poprosić użytkownika o polubienie profilu w mediach społecznościowych, wskazując, co może zyskać, angażując się na nich. Dzięki temu zapewnisz sobie kolejny kanał komunikacji i zwiększysz szanse na ponowną konwersję. Możesz poprosić o polecenie strony swoim znajomym czy też zapisanie się na listę mailingową – jeśli jeszcze tego nie zrobił podczas składania zamówienia. Inną opcją może być zaproponowanie czegoś więcej, aby jeszcze mocniej wpłynąć na dalsze relacje. Może być to darmowy poradnik czy udzielony rabat przy następnym zakupie. Warto przeanalizować całą ścieżkę zakupową i dobrać takie scenariusze, które zaowocują zwiększeniem zaangażowania w markę i podniesieniem współczynnika konwersji.

Jeśli poszukujesz sposobów na zwiększenie zaangażowania wokół Twojej marki oraz postrzegania jej jako pierwszego wyboru to warto na Thank You Page poprosić o wypełnienie krótkiej ankiety. Użytkownicy niechętnie zrobią to za darmo, dlatego zaproponuj korzystny rabat na kolejne zakupy. Dzięki temu uzyskasz wiele ciekawych informacji na temat poziomu zadowolenia klienta. Możesz je później wykorzystać do badań na temat użytkowników czy stworzenie spersonalizowanej oferty.

Poinformuj o swoich innych działaniach. Jeśli prowadzisz blog lub inną stronę, która jest powiązana tematycznie i może zainteresować użytkownika, pokaż to na Thank You Page. Umieść link do ciekawych artykułów bądź aktualnych promocji.

Jak zaprojektować dobry Thank You Page?

Dobrze zaprojektowana strona z podziękowaniami to taka, którą użytkownik nie tylko zapamięta, ale zrobi jej screena! Najprostszym sposobem wydaje się umieszczenie ważnych lub niezbędnych informacji potrzebnych przy procesie realizacji zamówienia. Takie dane z oczywistych względów lepiej umieścić w mailu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokazać w podziękowaniu numer zamówienia czy listu przewozowego. Jednak lepiej będzie, jeśli użytkownik dostanie to na skrzynkę pocztową. Natomiast odpowiadając na pytanie, jak zaprojektować dobry Thank You Page odpowiedź brzmi – pokaż produkty powiązane. Jeśli klient kupił produkt A, zaproponuj mu produkt B lub C. Dodatkowo możesz zaproponować rabat i pokazać podsumowanie ile może zaoszczędzić, jeśli kupi dodatkowy produkt w przeciągu najbliższych 15 minut. Produkty w formie up sellingu, ujawniane w momencie dokonania zakupu, to wciąż na naszym rynku raczkujący temat. Dlatego warto wprowadzić go szybciej niż konkurencja!

Jak zaprojektować dobry Thank You Page?

Dobrym przykładem up sellingu jest mail od Allegro, który krążył po sieci nawet w formie memów! Wywołując przy tym ogromne reakcje śmieszkowe. Być może jest to tylko żart, ale przykład jak najbardziej obrazujący schemat działania up sellingu. Zwróć uwagę, że w porównaniu do ceny produktu zakupionego, oferowane produkty dodatkowe są ułamkiem wartości ceny jaką już zapłacił użytkownik. Oczywiście warto rozważyć opcję czy kierować na maila taką informację, czy lepszym rozwiązaniem będzie “edycja” zamówienia na stronie z podziękowaniami.

Przeprowadziłem już kilkunastokrotnie proces optymalizacji i zaplanowania strony z podziękowaniami. Efekty, jakie uzyskaliśmy były bardzo zadowalające. Wartość koszyków wzrosła średnio o kilkanaście procent. Dzięki wprowadzeniu produktów dodatkowych, pasujących do zakupionego i opłaconego przedmiotu podstawowego, klienci chętniej dokonują wyborów i dodają kolejne produkty do swojego zamówienia. Jeśli siekiera kosztuję 130 zł, to dodanie produktu dodatkowego jak np. urządzenie do ostrzenia, czy pokrowiec będzie bardzo łatwe do uświadomienia jako produkt wręcz niezbędny. Zwłaszcza że cały proces sprowadza się tylko do dwóch kliknięć – dodania do zamówienia i potwierdzenia. To wszystko!

Podsumowanie

Stosując produkty powiązane na Thank You Page możesz w prosty sposób podnieść wartość koszyka o kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Wszystko zależy od indywidualnych cech danego sklepu oraz grupy asortymentu, czy grupy docelowej. Warto wykorzystać każdy możliwy sposób, aby zwiększyć rentowność swojego biznesu i choćby o kilka procent podnieść wartość koszyka. Sposobów na wykorzystanie Thank You Page może być bardzo dużo. Wszystko jest uzależnione od Twojej kreatywności. Najważniejsze, aby w tym wszystkim nie zmarnować szansy na pozyskanie lojalnego klienta, który może dokonać kolejnej konwersji na Twojej stronie.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *