Fanpage na Facebooku – jak ekonomicznie pozyskać fanów?

Fanpage na Facebooku – jak ekonomicznie pozyskać fanów?

Social media to obecnie potężne narzędzie do pozyskiwania klientów. Facebook jest platformą, na której miesięcznie aktywnych jest ponad dwa miliardy użytkowników. Oznacza to, że w zasięgu ręki masz naprawdę wielu potencjalnych klientów. Pozyskanie fanów możliwe jest na wiele sposobów. Polecam jednak zacząć najbardziej ekonomicznie i sięgnąć po takie narzędzia, które pozwolą przynieść świetne efekt bez ponoszenia nadmiernych kosztów. Jak ekonomicznie pozyskać fanów? Zapraszam do lektury!

Wartościowy content to podstawa

Uzyskanie większej ilości fanów, a jednocześnie sprawienie, by obecni wciąż interesowali się treściami, które oferuje Twój fanpage, wymaga tworzenie wartościowego contentu. W pierwszej kolejności zastanów się więc, do kogo kierujesz swoją ofertę, jaka jest docelowa grupa odbiorców i w jaki sposób możesz tworzyć treści, by angażowały właśnie takie osoby. Prezentowane wpisy powinny być związane z Twoją firmą czy prowadzoną działalnością, jej głównymi wartościami albo ofertą. Nie bez znaczenia będzie także Twój własny, oryginalny styl, który sprawi, że całość nie będzie miała charakteru odtwórczego i wyróżni się spośród konkurencji.

Pora publikacji ma znaczenie

Ilość fanów można także zwiększyć poprzez zwracanie uwagi na porę publikacji. Będzie ona jednak różna w zależności od grupy docelowej. Jeśli tworzysz fanpage dla młodych matek, najlepiej wybieraj godziny, gdy dzieci idą już spać. W przypadku ludzi prowadzących aktywne życie zawodowe pamiętaj, że czas na przeglądanie Facebooka będą oni mieli w przerwie na lunch albo dopiero po pracy. Nie można więc jednoznacznie wskazać najlepszej godziny publikacji – najważniejsze jest tu zrozumienie trybu życia odbiorców docelowych.

Promuj popularne wpisy

Skup się na promocji popularnych wpisów. Bardzo często takie działanie przyniesie Ci znacznie więcej korzyści. Sprawdź, które wpisy spotkały się z najbardziej pozytywną reakcją i właśnie w nie inwestuj. Zwróć też uwagę na cechy charakterystyczne treści, które zebrały najwięcej polubieni i staraj się tworzyć posty w podobnym stylu, co zwiększy Twoje szanse na zyskanie grona naprawdę lojalnych odbiorców zainteresowanych treścią, którą publikujesz.

Marketing szeptany

Nie bez znaczenia jest także marketing szeptany, który może okazać się naprawdę skutecznym narzędziem do zdobywania fanów. Możesz prowadzić go jawnie, poprzez ambasadora marki albo poprzez zwykłe konta użytkowników. Zainteresuj się innymi podobnymi stronami z Twojej branży i angażuj się w dyskusje. Nie próbuj nachalnie wciskać swoich produktów czy usług, ale pisz wartościowe komentarze, najwyżej bardzo naturalnie wspominając o tym, czym się zajmujesz. Może to sprawić, że przyciągniesz kolejne osoby z grupy odbiorców docelowych.

Podsumowanie

Sposobów na to, jak ekonomicznie pozyskać fanów jest dużo, w zasadzie każdy może stworzyć swój indywidualny sposób. Każdy fanpage jest inny, tak samo wymagania fanów mogą być zupełnie inne. Dlatego warto odrobinę poeksperymentować i stworzyć własne praktyki ekonomicznego pozyskiwania fanów. Pozornie może wydawać się to jako czasochłonna inwestycja, ale bardzo szybko zauważysz efekty swojej pracy i zwrot z inwestycji.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *