Informacje kontaktowe

kontakt @ adres tego bloga.

Social media to olbrzymie narzędzie do pozyskiwania klientów. Obecnie łatwiej jest pozyskać fanów marki na Facebook’u niż w pozostałych kanałach. FB Jest platformą, na której miesięcznie aktywnych jest ponad dwa miliardy użytkowników. Oznacza to, że w zasięgu ręki masz naprawdę wielu potencjalnych klientów. Pozyskanie fanów możliwe jest na wiele sposobów. Jednak zanim zaczniesz wykładać większe budżety, przyjrzyj się jak możesz ekonomicznie, z niewielkim budżetem lub bez sięgnąć po klientów, którzy pokochają Twoją markę. Przedstawię Ci 4 przykłady jak pozyskać fanów. Zapraszam do lektury!

1. Wartościowy content to podstawa

Content is king i nie ma zmiłuj! Pierwszą zasadą jak pozyskać fanów jest wartościowy content. Uzyskanie większej ilości fanów, a jednocześnie sprawienie, by obecni wciąż interesowali się treściami, które oferuje Twój fanpage, wymaga tworzenie wartościowego contentu. Jednak zanim to nastąpi zrób porządny research i zastanów się do kogo kierujesz swoją ofertę. Zdefiniuj grupę odbiorców oraz w jaki sposób możesz tworzyć treści, by angażowały właśnie takie osoby. Prezentowane wpisy powinny być związane z Twoją firmą czy prowadzoną działalnością, jej głównymi wartościami albo ofertą. Wypracuj swój własny, oryginalny styl, który sprawi, że całość nie będzie miała charakteru odtwórczego i wyróżni się spośród konkurencji.

2. Pora publikacji ma znaczenie

Ilość fanów można także zwiększyć poprzez zwracanie uwagi na porę publikacji. Będzie ona jednak różna w zależności od grupy docelowej. Jeśli tworzysz fanpage dla młodych matek, najlepiej wybieraj godziny, gdy dzieci idą już spać. W przypadku ludzi prowadzących aktywne życie zawodowe pamiętaj, że czas na przeglądanie Facebooka będą oni mieli w przerwie na lunch albo dopiero po pracy. Nie można więc jednoznacznie wskazać najlepszej godziny publikacji – najważniejsze jest tu zrozumienie trybu życia odbiorców docelowych.

3. Dopalaj popularne wpisy

Skup się na promocji popularnych wpisów. Bardzo często takie działanie przyniesie Ci znacznie więcej korzyści. Sprawdź, które wpisy spotkały się z najbardziej pozytywną reakcją i właśnie w nie inwestuj. Zwróć też uwagę na cechy charakterystyczne treści, które zebrały najwięcej polubieni i staraj się tworzyć posty w podobnym stylu, co zwiększy Twoje szanse na zyskanie grona naprawdę lojalnych odbiorców zainteresowanych treścią, którą publikujesz.

4. Udzielaj się na grupach i innych fp

Nie bez znaczenia jest także marketing szeptany, który może okazać się naprawdę skutecznym narzędziem do zdobywania fanów. Możesz prowadzić go jawnie, poprzez ambasadora marki albo poprzez zwykłe konta użytkowników. Zainteresuj się innymi podobnymi stronami z Twojej branży i angażuj się w dyskusje. Nie próbuj nachalnie wciskać swoich produktów czy usług, ale pisz wartościowe komentarze, najwyżej bardzo naturalnie wspominając o tym, czym się zajmujesz. Może to sprawić, że przyciągniesz kolejne osoby z grupy odbiorców docelowych.

Podsumowanie

Sposobów na to, jak pozyskać fanów jest dużo, w zasadzie każdy może stworzyć swój indywidualny sposób. Każdy fanpage jest inny, tak samo wymagania fanów mogą być zupełnie inne. Dlatego warto odrobinę poeksperymentować i stworzyć własne praktyki ekonomicznego pozyskiwania fanów. Pozornie może wydawać się to jako czasochłonna inwestycja, ale bardzo szybko zauważysz efekty swojej pracy i zwrot z inwestycji.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *